Wszystkie informacje dotyczace rozpoczecia szkoly przez Milosza, tlumacze glownie dla siebie, ale pomyslalam, ze przy tej okazji, podziele sie nimi rowniez z czytelnikami tego bloga. Moze znajda sie osoby, ktorym taka wiedza sie przyda :-)
Milosz rozpocznie nauke w zerowce w klasie o nazwie ELM. Nadia zaczynala w Oak. Jego pania bedzie Mrs Carr - wydaje sie byc sympatyczna osoba.
CO BEDZIE POTRZEBOWAC MOJE DZIECKO ?
1. Szkolny mundurek :
- biala koszulka polo ( z logo szkoly )
- czerwony kardigan/bluza ( z logo szkoly )
- czarne spodnie dresowe
- szare skarpetki albo rajstopy
- polar
- cieply, przeciwdeszczowy plaszcz, welniana czapka, szalik, rekawiczki do zimowej nauki na zewnatrz
- kapelusz przeciwsloneczny ( u chlopcow pewnie jakas czapka z daszkiem )
- odpowiednie czarne buty szkolne
2. Stroj na W-F ( czyli P.E. ) musi byc w worku podpisanym imieniem i nazwiskiem oraz klasa dziecka :
- bialy t-shirt
- krotkie czerwone spodenki lub dlugie czerwone spodnie dresowe
- czarne trampki
Prosba od szkoly, aby dzieci nauczyly sie same przebierac zanim rozpoczna szkole.
3. Szkolna torbe dziecko dostanie wraz z rozpoczeciem roku szkolnego
Wszystkie szkolne ubrania MUSZA byc podpisane danymi dziecka.
Nastepnie w biuletynie znajdowala sie informacja, kiedy dzieci sa gotowe do szkoly - mozecie znalezc te punkty w tej notce.
LETNI PROCES WPROWADZENIA UCZNIOW DO SZKOLY
W normalnych okolicznosciach dzieci moga przyjsc do szkoly na specjalnie zorganizowane spotkania dla nich, aby sie poznac wzajemnie i obejrzec swoje nowe miejsce nauki. Ale wiadomo, ze w tym roku musialo byc inaczej. Zostaly zorganizowane spotkania online.
Gdyby nie Covid 19 Milosz mial by dwa spotkania w szkole, jedno z rodzicami, a drugie bez rodzicow.
Milosz mial isc do przedszkola od marca tego roku, ale niestety z powodu koronawirusa zostal w domu i nie mial szansy oswoic sie z tym wszystkim. Troche sie obawiam, jak to bedzie wygladac, bo on jest mocno ze mna zwiazany i pewnie beda ataki histerii.
THE EYFS :
7 etapow rozwoju edukacji wczesnoszkolnej
1. Rozwoj spoleczny i osobisty jest bardzo wazny. Dzieci musza rozwijac pozytywne poczucie siebie, musza rozwijac umiejetnosci wspolpracy i samodzielnosci.
2. Komunikacja i jezyk obejmuje mowienie i sluchanie.
W szkole uznaje sie i ceni znaczenie jezyka ojczystego, a takze mowienie i sluchanie w jezyku angielskim. Mozliwosc cwiczenia obu jezykow naprawde pomaga malym dzieciom byc dobrymi komunikatorami.
Male dzieci nie moga nauczyc sie mowic, chyba ze slysza mowe, dlatego musza zostac uwzglednione w rozmowie. To wlasnie oboje rodzicow maja ta wazna role do odegrania. Jesli wykonujesz jakas prace w domu, opowiedz dziecku, co robisz. One wtedy zaczna zbierac niektore slowa, ktorych ty uzywasz.
Sprobuj znalezc czas na sluchanie i rozmawianie w domu, podczas zakupow, wizyt w roznych miejscach. Kiedy dzieci zadaja pytania, najlepsze sa proste odpowiedzi.
3. Rozwoj fizyczny - male dzieci szybko rosna rozwijajac pewnosc siebie i kontrole nad sposobem poruszania sie oraz sposobem obchodzenia sie z narzedziami i sprzetem. Jest to zwiazane z wychowaniem fizycznym, gdzie dzieci beda rozwijac swoje umiejetnosci wspinania sie, skakania, rzucania i lapania oraz doskonalenia umiejetnosci wymaganych podczas ciecia lub uzywania nozyczek.
4. Alfabetyzacja - obejmuje czytanie szeregu prostych tekstow i pisanie do roznych celow.
Dzieci od najlmlodszych lat zdaja sobie sprawe z druku wokol nich. Potrafia czytac etykiety na puszkach i paczkach, rozpoznaja nazwy sklepow, tytuly programow w TV, wlasne imie i nazwy ulicy, na ktorej mieszkaja.
Mozesz pomoc swojemu dziecku w rozwijaniu czytania poprzez czytanie mu i czytanie z nim. Ucz dziecko liter alfabetu koncentrujac sie na dzwieku, jaki wydaje litera - np. b jak w Burek. Ma to wiecej sensu w nauczaniu angielskiego np. aby dziecko wymawiaja literke a tak jak czyta ja w wyrazie CAT, nie jak ''ej''.
Poniewaz dzieci ucza sie i rozwijaja w roznym tempie, nie martw sie, jesli twoje dziecko nie wydaje sie robic takiego samego postepu jak inne dzieci.
Daj przyklad. Zrob czytanie ksiazek czescia dnia, a twoje dziecko rowniez bedzie codziennie czytac. Cos w tym jest - bo Nadia lubi ksiazki od malego, a Fizio tez ma ich sporo i sprawia mu przyjemnosc, gdy mu je czytam, ale poki co nie moga to byc za dlugie opowiesci.
Pomoz dziecku czerpac radosc z ksiazek. Wskazuj na obrazki i zachecaj dziecko do opowiadania o nich. Mozesz rowniez pomoc, pozwalajac dziecku na to, by widzialo, co piszesz - liste zakupow, listy itd. i rozmawiaj z nim o tym, co robisz. Pozwol dziecku eksperymentowac z jego wlasnym pisaniem. Pozwol mu uzywac olowka, dlugopisu, kredy, kredek, swiecowek, mazakow itd.
Przy formowaniu liter najwazniejszy jest prawidlowy ruch. Proste pociagniecia od gory do dolu. Pamietam, ze Nadia byla zdezorientowana, gdy uczyla sie pisac jednoczescie w angielskiej jak i sobotniej polskiej szkole. Kazda wymagala czegos innego. W angielskiej miala pisac drobniej, w polskiej tak jak nalezy w zeszycie w trzy linie. W angielskiej byl inny uklad litery, w polskiej tez inaczej kazali pisac. Bylo to dla niej troche stresujace.
Prosze naucz swoje dziecko alfabetu malymi literami, a nie wielkimi.
5. Rozwoj matematyczny obejmuje liczenie, sortowanie, laczenie, szukanie wzorow, pracowanie z liczbami, ksztaltami, przestrzenia i miara.
Uzywaj przypadkowe liczby np. liczac schody, kubki, zabawki, ceglowki. Uzywaj wyliczanek liczbowych dla dzieci. Uzywaj ''liczbowego'' jezyka, np. dluzszy niz, krotszy niz, taki sam jak, wiecej, mniej, jak duzo ? ile ? Nazywaj widoczne ksztalty - kolo, kwadrat, prostokat, trojkat. Ucz je roznych kolorow. Sortuj guziki, muszelki, itd. i popros dziecko, by zapisaly liczby, ktore moga policzyc ( od 1 do 10 ).
6. Rozumienie swiata - dzieci rozwijaja umiejetnosci, wiedze i zrozumienie, ktore pomagaja im zrozumiec swiat i stanowia podstawe pozniejszej pracy w dziedzinie nauki, historii, geografii, religii, projektowania i technologii oraz technologii informacyjnych i komunikacyjnych.
7. Sztuka ekspresyjna i projektowanie - obejmuje sztuke, muzyke, taniec, odgrywanie rol, pobudzanie wyobrazni. Bycie kreatywnym umozliwia dzieciom tworzenie pozwiazania miedzy jednym obszarem nauki a drugim, a tym samym poszerza ich zrozumienie.
PRAKTYCZNE PUNKTY
- zerowka rozpoczyna lekcje o 8.45 i konczy o 15.15
- rodzice moga przyprowadzic i odebrac dzieci do/z drzwi konkretnej klasy.
- dzieci moga byc odbierane tylko przez osoby powyzej 18 roku zycia i szkola musi miec informacje od rodzica, jesli po dziecko ma przyjsc ktos inny niz rodzic, w innym razie dziecko nie bedzie moglo opuscic szkoly z obca osoba
- pilnowac, aby za kazdym razem szkola miala poprawny numer telefonu rodzicow
- jesli dziecko jest nieobecne, nalezy zadzwonic do szkoly na specjalna linie do godz. 9.30 i poinformowac, dlaczego dziecko jest nieobecne ; nalezy dzwonic w kazdy dzien nieobecnosci
- tylko uzsadanione przypadki nieobecnosci sa usprawiedliwione
- wszelkiego rodzaju wizyty i spotkania musza byc ustalane po lekcjach lub podczas wakacji
KLUB SNIADANIOWY, PRZERWA OBIADOWA, PRZEKASKA
Klub sniadaniowy dziala codziennie od 8.15 , oplata wynosi £1 dziennie ( glownie dotyczy to rodzicow pracujacych ) .
Mozna wybrac, czy chcesz by dziecko jadlo szkolny obiad czy swoj przynieziony z domu. Co trzy tygodnie zmienia sie menu szkolne. Jedzenie jest przygotowywane na miejscu.
Maluchy sa uprawnione do bezplatnego posilku szkolnego. Jesli rodzic pobiera okreslone zasilki, takie jak Income Support oraz Job Seekers Allowance nalezy dac znac szkole dziecka.
Jesli dziecko, chce jesc swoj lunch, nalezy zadbac o to, by byl on zdrowy oraz aby dziecko mialo podpisane pudelko.
Wszystkie dzieci dostaja rano darmowego owoca, a takze mleko dopoki nie osiagna swoich 5-tych urodzin. Za £5 na semestr dziecko moze otrzymywac dalej mleko.
Woda jest dostepna zawsze, a butelke na wode mozna kupic w szkole.
Wszelkie pieniadze na szkolne potrzeby nalezy przekazywac w specjalnych kopertach, gdzie nalezy umiescic dane swojego dziecka i kwote. Dzieci dostana swoja pierwsza partie kopert, gdy rozpoczna szkole. Kolejne trzeba kupowac.
Dla porownania mozecie sprawdzic jak taki biuletyn prezentowal sie w 2013 roku, kiedy to moja Nadia szla do zerowki. Ona byla w troche innej sytuacji, bo my przyjechalismy do Anglii w maju 2012 i wg angielskich przepisow powinna isc do zerowki na poczatku wrzesnia 2012. Zamiast tego poszla do przedszkola i dopiero od stycznia 2013 rozpoczela nauke w zerowce. Mimo to nie bylo miedzy nia a dziecmi zadnej roznicy w rozwoju, a nawet rozwijala sie szybciej od niektorych. Ciekawe jak to bedzie z Miloszem.
:)
OdpowiedzUsuń