W miare regularnie dostawalam roznego rodzaju wiadomosci z Nadii szkoly.
Miedzy innymi od nauczycielki matematyki, ktora zachecala uczniow do korzystania z dodatkowej strony o nazwie Hegarty Maths. Nadia do tej pory korzystala z MyMaths od zerowki i w tej szkole rowniez mieli zadawana prace domowa na MyMaths.
Szkola otrzymala paczki zywnosciowe, ktore mogla rozdac w szkole. W sklad paczki wchodzily bajgle, puszka fasolki oraz dwa rodzaje platkow sniadaniowych. My nie skorzystalismy, bo nie mielismy na szczescie takiej potrzeby. Ale jak widac akcje charytatywne sa w Wielkiej Brytanii na porzadku dziennym.
Nadia tylko dwa razy miala problem z polaczeniem internetowym podczas swoich wirtualnych lekcji, ale zglaszala to zaraz jak tylko internet laskawie sie pojawial. Jednak jesli raz stracila polaczenie, to juz pozniej nie mogla dolaczyc do lekcji - co bylo dla niej bardzo stresujace. Przez to tez miala zaznaczone na liscie obecnosci - dwie usprawiedliwione nieobecnosci. Widzialam rowniez, ze jeszcze zanim nastapila przymusowa nauka w domu, to miala jedno spoznienie na pierwsza lekcje - a spoznila sie, bo autobus zle pojechal i utknal w korkach. Bezsens, ze przez to uczniowie mieli zaznaczone spoznienie, skoro to nie stalo sie z ich winy.
Dostalam rowniez email, ze na parkingu szkolnym mozna wykonac mobilny test na koronawirusa. Testy byly darmowe. Mozna bylo skorzystac z nich bezporednio z auta lub przyjsc na piechote i nie trzeba bylo umawiac sie na zadne spotkania. Kazdy chetny mogl z nich skorzystac. Usytuowanie mobilnej jednostki testujacej na szkolnym parkingu, nie mialo zadnego zwiazku z sama szkola. Chodzilo jedynie o lokalizacje, ktora bylaby dobra dla kazdego. Szkola jest gruntownie oczyszczana, a oprocz tego bedzie egzekwowac mycie rak, zapewniac srodki odkazajace do rak, utrzymywac dystans spoleczny, zapewniac uczniom lekcje dotyczace higieny, udzielac dzieciom porad i wsparcia w zakresie radzenia sobie z lekiem, a takze zapewniac odpowiednie srodki ochrony osobistej calemu szkolnemu personelowi.
W wakacje dzieciaki moga korzystac z Youth Zone. Osrodek opracowal program Get Stuck In. Od 3 sierpnia zapewniaja 4-tygodniowe letnie zabawy ( zaleznie od wytycznych rzadu i zmian ). Jest to usluga skierowana do dwoch grup wiekowych 8-12 lat i 13-16 lat. Obejmuje dni aktywnosci, cyfrowe zajecia online, pakiety zajec do domu oraz darmowe posilki. Trzeba sie zapisac i ktos z personelu sie do nas odezwie. Oferta dokladnie obejmuje zajecia rekreacyjne, sztuke i rekodzielo, gry planszowe, ogladanie filmow, zabawy z bankami mydlanymi oraz wiele innych. Tylko nie znam ceny, bo nigdzie nie napisali. Ale i tak moja Nadia nie chce z tego korzystac, a codziennie marudzi, ze jej sie nudzi.
Najwazniejszy jednak byl email dotyczacy powrotu uczniow we wrzesniu i ponownego otwarcia szkoly. Rzad opublikowal wytyczne dotyczace ponownego pelnego otwarcia szkol we wrzesniu 2020. Mysle, ze dokladnie go opisze w innej notce.
Moja Nadia bedzie w Year 8 i do szkoly wraca 9 wrzesnia. Zanim jednak wroci bedzie miala spotkanie twarza w twarz z nauczycielami, aby sprawdzic jaki jest poziom jej wiedzy, samopoczucie, ogolny stan umyslu oraz po to, by ustalic cele na nowy rok szkolny.
Glowne punkty dotyczace ponownego otwarcia WPA :
- szkola zostanie otwarta 1 wrzesnia dla Year 7 i Year 11, 7 wrzesnia powroci Year 10, 9 wrzesnia wroci Year 8, a 10 wrzesnia Year 9.
- uczniowie beda wchodzic i wychodzic ze szkoly roznymi wejsciami
- wymagany bedzie pelny szkolny mundurek
- godziny rozpoczecia i zakonczenia szkoly beda przesuniete w czasie
- uczniowie pozostaja w swoim roczniku wlacznie z przerwami i czasem na lunch ( chodzi o to, zeby sie nie mieszali z innymi rocznikami )
- autobus szkolny bedzie dzialal, ale rzad zasugerowal, aby w miare mozliwosci z niego nie korzystac ( u nas nie ma wyjscia, szkola jest za daleko, zeby Nadia chodzila do niej na pieszo )
- przez caly dzien beda odbywac sie dodatkowe sprzatania szkoly
Wiecej szczegolow szkola przekaze w tygodniu rozpoczynajacym sie od 31 sierpnia.
JAK ZACZNIE SIE DZIEN SZKOLNY ?
- wszyscy uczniowie musza udac sie bezposrednio do przydzielonych im obszarow, o wyznaczonej godzinie rozpoczecia ( pozwoli to uniknac mieszania sie miedzy grupami wiekowymi )
- uczniowie klas 7 i 8 przyjezdzaja do szkoly od 8.40, uczniowie 9,10,11 od 8.25
JAK ZMIENI SIE KONIEC DNIA ?
- klasa 7 i 8 bedzie konczyc o 14.35 w srody i piatki, a w poniedzialki, wtorki i czwartki o 15.20
- klasa 9,10 i 11 bedzie konczyc o 14.20 w srody i piatki, a pon, wtorki i czwartki o 15.05
CO TO SA BANKI GRUPOWE I DLACZEGO ZOSTALY UTWORZONE ?
Uczniowie beda w klasycznych bankach, oznacza to, ze wszystkie lekcje beda odbywac sie w jednym obszarze szkoly z tymi samymi nauczycielami i uczniami. W ramach tej banki uczniowie beda mogli mieszac sie ze soba w klasach i podczas przerw. Ale nie beda mogli mieszac sie z innymi ''bankami''.
CO SIE STANIE, JESLI UCZNIOWIE BEDA MUSIELI KORZYSTAC Z TEJ SAMEJ PRZESTRZENI ?
W miare mozliwosci szkola bedzie tego unikac, ale niektore przestrzenie w szkole beda musialy byc uzywane przez wszystkie roczniki i wtedy te przestrzenie beda dezynfekowane miedzy uzyciami.
JAK BEDA DZIALAC PRZERWY ZWYKLE I OBIADOWE ?
Kazdy uczen otrzyma 15 minut rano i 25 minut na lunch. Te przerwy beda przesuwane w czasie, by uniknac mieszania sie rocznikow.
Ponad 80% lekcji pozostalo bez zmian, ale niektore z nich trzeba bylo zmodyfikowac. Klasa 9,10 i 11 bedzie sie uczyc bez zmian wszystkich przedmiotow i specjalizacji. Klasa 7 i 8 bedzie sie uczyc wszystkich przedmiotow podstawowych ( matematyka, jezyk angielski i nauki scisle ) , ponadto beda mieli sztuke, francuski, w-f i kreatywny program nauczania. Ten program bedzie obejmowal wiedze z zakresu historii, geografii, religii, odpornosci i czytania.
JAK BEDZIE WYGLADAL PLAN LEKCJI DZIECKA ?
9,10 i 11 klasa beda mialy normalny plan lekcji. Natomiast plan lekcji dla klas 7 i 8 bedzie wygladal mniej wiecej w ten sposob :
Dostalismy rowniez email przypominajacy, aby oddac ksiazki do biblioteki szkolnej, ale Nadia nie posiadala w domu zadnej ksiazki. Miala tylko ebooki, ktore same sie oddaja jak minie ich termin zwrotu.
Podsumowujac ten rok szkolny, mozna krotko powiedziec, ze byl dziwny. Dzieciaki wlasciwie chodzily do szkoly przez pol roku, bo od wrzesnia do 19 marca chyba. 4 miesiace siedzialy w domu uczac sie online. Nadia dzielnie zdobywala Ace point. W pierwszym semestrze miala ich tylko 8, pozniej bylo lepiej 26 i 33. Nastepnie udalo jej sie zdobyc w 4 semestrze 17 punktow, bo to byl juz semestr, ktory konczyl sie nauka online. Dwa kolejne byly slabe -12 i 9 - ale nie dlatego, ze Nadie sie nie udzielala, a dlatego, ze ciezko bylo nauczycielom dawac te punkty bez realnej obecnosci uczniow. Napewno Nadia mialaby spora pule punktow konczac year 7 w normalnych okolicznosciach, a tak bylo 150.
Obecnosc na rok wynosila 99.29%.
Sciagnelam juz nowy rozklad jazdy autobusow na rok szkolny 2020/2021.
Pozostaje miec tylko nadzieje, ze nie bedzie drugiej fali albo ze nie wiem wirus przestanie byc tak niebezpieczny i bedzie mozna chociaz do szkoly normalnie chodzic. Bo Nadia bedzie musiala w autobusie nosic maske i uzywac zelu antybakteryjnego.
Z tego, co oni napisali, to bedzie chyba taka niespodzianka : albo historia, albo geografia, albo resillience ( niby jakies napieranie odpornosci ), albo czytanie. Tak mi sie wydaje, bo tych przedmiotow w planie lekcji nie ma, a normalnie miala w Year 7 ;)
OdpowiedzUsuńOgolnie caly ten nowy rok szkolny jest wielka niespodzianka. Pewnie oni sami nie wiedza, jak to wszystko bedzie wygladac w praktyce.
OdpowiedzUsuń