Moja Nadia do szkoly juz w tym roku szkolnym nie wroci.
Od 22 czerwca do 17 lipca ma wirtualne nauczanie, ktore polegac bedzie na laczeniu sie online z konkretnym nauczycielem. W koncu. Powiem szczerze, ze nie widzialam na dluzsza mete sensu, w tym ze ona codziennie od poniedzialku do piatku spedza kilka godzin przy chromebooku i odrabia zadania, skoro wiele z tego, co ma zadane nawet nie rozumie i drugie tyle musi poswiecac na samodzielna nauke. A nie jest latwo samemu nauczyc sie nowych zagadnien z chemii czy matematyki, jesli jest sie bardziej umyslem humanistycznym niz scislym.
Minelo 11 tygodni od kiedy nauczyciele nie maja realnego kontaktu z uczniami i to nie jest dobre dla zadnej ze stron.
Wirtualny plan zajec Nadii wyglada nastepujaco :
Poniedzialek
8.45 - 9.30 matematyka
9.45- 10.30 angielski
10.45 - 11.30 sztuka
11.45 - 13.30 samodzielna nauka
Wtorek
8.45-9.30 przedmioty scisle ( science )
9.45 - 10.30 historia
10.45-11.30 edukacja religijna ( ucza sie o roznych religiach itd. )
11.45 - 13.30 samodzielna nauka
Sroda
8.45-9.30 francuski
9.45-10.30 chyba wolne, bo jest puste pole
10.45-11.30 PE ( w-f )
11.45-13.30 samodzielna nauka
Czwartek
8.45-9.30 matematyka
9.45-10.30 angielski
10.45-11.30 geografia
11.45-13.30 samodzielna nauka
Piatek
8.45-9.30 przedmioty scisle ( science )
9.45-10.30 resillience ( zdrowy stan umyslu, ducha i ciala )
10.45-11.30 czytanie
11.45-13.30 samodzielna nauka
Aby zdobyc wiecej wsparcia oraz pomyslow do samodzielnej nauki, mozna skorzystac ze specjalnego podrecznika dla uczacych sie w domu, ktory mozna znalezc na stronie szkoly.
JAK POMOC DZIECKU MAKSYMALNIE WYKORZYSTAC WIRTUALNE LEKCJE ?
- upewnij sie, ze jest widoczny zegar, aby dziecko moglo zalogowac sie na czas
- upewnij sie, ze chromebook jest naladowany
- wlacz chromebook 5 minut przed rozpoczeciem lekcji, zeby upewnic sie, ze dziala poprawnie
- aby dziecko moglo sie w pelni skupic, nalezy zapewnic mu wygodne i spokojne miejsce do pracy lub zasugerowac nalozenie sluchawek wyciszajacych halas z zewnatrz.
- usun zaklocenia : telewizor, telefon, rodzenstwo ( :D ) , zwierzeta domowe
JAK FAKTYCZNIE DZIALA WIRTUALNA LEKCJA ?
-
- kazda lekcja potrwa 45 minut
- dziecko otrzyma dostep do swojej lekcji, otrzymujac zaproszenie do spotkania Google, od nauczyciela poprzez swoja klase; kiedy uczen kliknie w ten link, zostanie bezposrednio przeniesiony do wirtualnej lekcji
- struktura lekcji moze sie roznic, ale nauczyciele beda zawsze obecni, zapewniajac uczniom kontakt na zywo podczas wirtualnej lekcji, np. nauczyciele moga prowadzic cala lekcje na zywo lub korzystac z nagranych wczesniej sekcji lub zadan ; nauczyciele beda jednak obecni i gotowi odpowiedziec na wszelkie pytania
- lekcja jest nagrywana ; uczniowie moga wylaczyc kamerke, jesli nie chca byc nagrywani
- nagrana lekcja bedzie dostepna dla uczniow w ich klasie/grupie
- obecnosc zostanie podjeta na spotkaniu google i bedzie przypominac ta ze szkoly
- obecnosc zostanie zapisana w Synergy ( dziennik online )
- jesli uczen nie wezmie udzialu w lekcji, nauczyciel wysle wiadomosc e-mail do rodzica
- podobnie jak w szkole uczniowie beda otrzymywac punkty ACE za wysilek, uczestnictwo i obecnosc
- uczniowie i rodzice beda regularnie informowani o sukcesach
JAKIE SA OCZEKIWANIA WOBEC DANEJ KLASY PODCZAS WIRTUALNEJ LEKCJI ?
Sa takie same jak w szkole, czyli :
- gotowosc do nauki
- wyciszenie swojego mikrofonu, kiedy mowia inni
- nie rozpraszanie pozostalych
- uprzejmosc
- uzywanie jezyka akademickiego i formalnego
- nie uzywanie wulgarnego, potocznego jezyka
- korzystanie z sekcji komentarzy do zadawania pytan
- bezpieczenstwo
- uzywanie chromebook zgodnie z jego przeznaczeniem podczas lekcji
KONTROLA
- Nauczyciel jest tworca spotkania, a to pozwala na automatyczne wyciszenie lub wyrzucenie osoby z lekcji.
- Osoba wyciszona bedzie mogla nadal brac udzial w lekcji.
- Nauczyciela nie mozna wyciszyc ani usunac.
- Uczniowie nie moga dolaczyc do spotkania przed nauczycielem - nauczyciel musi udzielic dostepu.
- Tylko nauczyciel moze zatwierdzic prosby do dolaczenia do spotkania zlozone przez uczestnika spoza domeny szkolnej. Oznacza to, ze uczniowie nie moga zezwolic uczestnikom zewnetrznym do dolaczenia do spotkania.
- Nauczyciel jest ostatnia osoba, ktora opuszcza spotkanie.
- Uczniowie nie moga ponownie dolaczyc do spotkania, gdy nauczyciel odszedl.
- Tylko nauczyciel moze ponownie rozpoczac spotkanie.
CZY ISTNIEJE KODEKS POSTEPOWANIA DLA NAUCZYCIELI ?
- Nauczyciele postepuja tak samo podczas wirtualnej lekcji, jak normalnie w szkole.
- Dodatkowe czynniki online obejmuja : nagrywanie transmisji na zywo, aby moc wrocic do nich pozniej oraz przebywanie w neutralnym otoczniu na neutralnym tle.
Nadia miala juz jedno spotkanie organizacyjne ( na poczatku czerwca ) online ze swoim tutorem ( wychowawca ). Musiala byc odpowiednio ubrana, ale nie musiala miec mundurka szkolnego na sobie, a takze miec spokoj i cisze. Chociaz mozna bylo rowniez wylaczyc kamere, ale naczycielka poprosila, zeby jednak tego nie robili.
-
Tylko kilkoro uczniow z Year 10 wroci do szkoly 18 czerwca, reszta zostaje w domu. Spotkania beda odbywac sie w malych grupach po 4 osoby i beda trwac tylko 1.5h raz w tygodniu. Sa to wlasciwie korepetycja dla uczniow, ktorzy maja braki w nauce.
Year 7, 8 i 9 bedzie mialo wirtualne lekcje i na pewno nie wroci do szkoly w tym roku akademickim, co wcale mojej Nadii nie cieszy.
W maju otrzymalam ankiete do wypelnienia dotyczaca naszego doswiadczenia z wirtualna nauka w domu, a w marcu ankiete dotyczaca wsparcia i opieki spolecznej w czasie pandemii.
Dostalam tez pare emaili od dyrektora dotyczacych Year 10 i nie wiem, czy to nie jakas pomylka, bo akurat moja Nadia jest w Year 7, wiec Year 10 w ogole mnie nie interesuje na chwile obecna.
Co jakis czas nauczyciele z danych przedmiotow odzywali sie do mnie, zeby przekazac jakies linki dla Nadii, np. do wirtualnej biblioteki i przypomniec o codziennym czytaniu i wypelnianiu quizow, a takze np. z matematyki, aby przypomniec, ze Nadia znow ma zalegle prace domowe :P
Byl rowniez wyslany szkolny newsletter, w ktorym znalazl sie obrazek Nadii z podziekowaniem dla NHS.
Dokopalam sie nawet do e-maila z marca, ktorego wyslal dyrektor z opracowaniem odpowiedzi na jakas rodzicielska ankiete. Zajal sie wyjasnieniem kwestii, ktore nie podobaly sie rodzicom, m.im.
- zle zachowanie niektorych uczniow w szkole
- zbyt dlugie kolejki do kawiarni i stolowki, w zwiazku z czym, wiekszosc uczniow nie ma szans zjesc cieplego posilku
- brak telefonow zwrotnych do rodzicow i opiekunow od pracownikow szkoly
A tutaj przykladowo praca domowa z science.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz