czwartek, 14 września 2017

Egzema

Miloszkowi suche miejsca na rekach i nogach zaczely pojawiac sie w drugiej polowie jego pierwszego roku - mam wrazenie, ze to byl chyba maj ( w czerwcu na pewno juz to mial ). Na poczatku pomyslalam, ze to jakas alergia na proszek czy nowe produkty. Najczesciej i najmocniej wychodzilo mu to po kapieli, ale szybko znikalo. Byly takie dni, ze nie mial ani jednej plamki. Ale od jakiegos czasu wysypka mu sie nasilila i zdecydowalam, ze musze zaczac uzywac czegos mocniejszego, bo kosmetyki z Aveeno mu niestety nie pomogaly juz.

W lipcu kiedy bylam z Miloszkiem na kontroli jego wagi, dopytywalam sie o to, czy M. ma egzeme i co mam robic. Dostalam kilka rad i sie do nich stosowalam. 

Tym razem gp od razu przepisal cos innego. Masc Epimax mam stosowac 4 x dziennie, a nawet czesciej, tak zeby Milosz ciagle mial sliska skore jak u weza. Natomiast Cortopin to masc na sterydach i ja powinnam stosowac tylko w wyjatkowych okolicznosciach i tylko na zmiany skorne i to w minimalnych ilosciach. Jeszcze tego nie stosowalam, bo slyszalam wiele zlego o masciach na sterydach, a do tego kilka osob mi odradzilo mowiac, ze ich dzieci mialy jeszcze gorsza skore po tym. 

To jest po prostu smieszne, ze idziesz do lekarza z nadzieja na pomoc, a lekarz albo nie ma pojecia o tym, co Ci moze dolegac albo dostaniesz takie leki, ze i tak lepiej ich nie uzywac. 









Przeczytalam kilkanascie artykulow, obejrzalam rozne filmiki na YT dotyczace egzemy, pielegnacji skory atopowej, bo chce wiedziec, jak dbac o tego naszego malego Zloszka :) 

Dlugie kapiele zamienilismy na krotsze 5-minutowe w wodzie cieplej, w kierunku chlodniejszej. Od razu po wyciagnieciu z wanny delikatnie osuszamy jego skore recznikiem ( nie trzemy ) i dajemy porzadna warstwe Epimaxu. Zauwazylam, ze taka jesienna szaruga sluzy jego skorze. Wyglada lepiej, kiedy jest chlodniej na zewnatrz. 


Tutaj filmik, gdzie lepiej widac te suche placki. Ani ja ani K. nie mielismy nigdy egzemy. Na pewno borykala sie z tym moja babcia od strony ojca. 


2 komentarze:

  1. Mam nadzieję, ze maść pomoże. Są też takie olejki-plyny do kąpieli. Pamiętam że używałam tego do kąpieli w czasach niemowlecych u mojego Michasia, kiedy miał bardzo podrazniona i suchą skórę, wtedy juz w czasie kąpieli jest skóra natłuszczana.

    OdpowiedzUsuń
  2. nie znam się na dziecięcej egzemie, ale ja miałam początki i tylko leki ze sterydem mi pomogły

    OdpowiedzUsuń

FreePrints UK - dobra jakosc za niska cene !

Byl taki czas, ze co miesiac zamawialam sobie zdjecia i jedna fotoksiazke ze strony www.freeprintsapp.co.uk . Tak jak nazwa glosi sa one t...

Szukaj tutaj

UK (365) videoklip (241) recenzja (221) kosmetyki (215) zakupy (200) ksiazka (190) dziecko (100) blogmas (95) funciak (94) Christmas (89) Primark (87) Avon (75) Blackburn (70) wyprzedaze (70) Body Care (63) BM (60) denko (59) prezenty (56) Superdrug (55) do twarzy (55) zwyczaje i tradycje (53) HM (47) edukacja (47) turystycznie (46) foto (45) TK Maxx (42) krem (41) zdrowie (41) ebay (36) kulinarnie (36) TESCO (33) Boots (32) NIVEA (32) do ciala (32) uroda (32) do domu (31) Card Factory (30) Garnier (30) ulubiency (29) pod prysznic (27) natura (26) wlosy (25) GlossyBox (24) higiena jamy ustnej (24) Lidl (23) SH (23) Alterra (22) Sports Direct (21) moda (21) Rossmann (19) The Works (18) lektura dla dzieci (18) polecane filmy (18) Deichmann (16) The Range (16) Wielkanoc (16) zabytki (16) do oczu (15) mascara (15) Halloween (14) swiece zapachowe (14) Dove (13) higiena intymna (13) Simple (12) charity shop (12) free sample (12) lakiery do paznokci (12) muzyka (12) Colgate (11) Clinton Cards (10) DM (10) fitness (9) catrice (8) herbata (8) pedzle (8) cwiczenia (7) egzema (7) inspiracje (7) ecotools (6) eko (6) figura (6) kawa (6) rimmel (6) tag (6) wyzwanie (6) foodhaul (5) katalogi (5) Aldi (4) Blackpool (4) GrazeBox (4) babydream (4) info (4) Niemcy (3) Walentynki (3) Ziaja (3) miesnie brzucha (3) seriale (3) Home Bargains (2) Pierwsza Komunia (2) Polska (2) Sleek (2) VIVO (2) bieganie (2) child benefit (2) cytaty (2) love (2) seks (2) sklepy made in china (2) tangle teezer (2) zasilki (2) BLT (1) Hamburg (1) Manchester (1) PRB (1) child tax (1) paszport (1) wiersz (1) zumba (1)