piątek, 31 sierpnia 2012

Moja recenzja Arabskiej Krwi - Tanya Valko



Jakiś czas temu skończyłam czytać porywające losy bohaterek Arabskiej Zony i Arabskiej Corki w goracym czasie walki z rezimem. Autorka powiesci jest Polka o pseudonimie Tanya Valko, ktora byla nauczycielka w Szkole Polskiej w Libii, a obecnie mieszka w Arabii Saudyjskiej. 

Arabska Krew opisuje dalsze losy Doroty i jej córki Marysi, które poznajemy w dwóch poprzednich powieściach. Bohaterki w wyniku niefortunnych zdarzeń zmuszone są zostać w Libii, gdzie wybucha krwawa wojna domowa. W książce nie brakuje dosadnych opisów mordów, gwałtów czy namiętnego seksu. Autorka ukazała cierpienie i bestialstwo w całej swojej okazałości. Tanya Valko w przedmowie zaznacza, że nie jest to ani powieść historyczna, ani reportaż i tym samym moje zainteresowanie książką trochę spada, ponieważ jeśli chodzi o Bliski Wschód, kraje muzułmańskie czy arabskie to wolę książki biograficzne. Jednak jest to fikcja literacka bazująca na faktach z wojny domowej w Libii, a losy bohaterów są wplątane w ciąg wydarzeń, które faktycznie miały swoje miejsce. Informacje pochodzą z relacji telewizyjnych w Al-Dżazirze oraz CNN, a także ze sprawozdań prasowych i internetowych. 

Chciałam zaznaczyć, że recenzując powieść biorę pod uwagę jedynie swoje własne odczucia podczas jej czytania. Wypisałam sobie nawet na karteczce to, co mi się w niej nie podobało lub wywoływało mieszane uczucia. 

1. Na samym początku, tak jak wspomniałam, było rozczarowanie, że nie jest to biografia.
2. Napisana jest w bardzo prostym stylu zwykłym potocznym językiem, czasami dialogi wydaja się aż sztuczne ( nienaturalne ) - dziwnie się to czyta. 
3. Miałam wrażenie, że została niechlujnie napisana, a tekst nie do końca dopracowany 
4. Pojawia się w niej bardzo dużo stereotypów np. o puszczalskich Polkach
5. Kiedy zaczęłam czytać, miałam wrażenie, że jest napisana przez jakąś początkującą pisarkę nie mającą w ogóle obycia z piórem

Mimo wszystko książka potrafi wciągnąć. Te 760 stron można przeczytać w bardzo szybkim czasie. Nie czytałam dwóch pierwszych książek z tej serii, ale nie przeszkadzało mi to zrozumieć akcji Arabskiej Krwi. Autorka zaserwowała nam kilka powrotów do przeszłości. 

W skali 1 - 5 oceniłabym powieść na 3+

1 komentarz:

  1. Jestem miłośniczką powieści Tanyi Valko-zresztą nie tylko ja:)Ja osobiście oceniłabym ją na 6+,albo nawet na 10:)Obecnie jestem w trakcie czytania kontynuacji Arabskiej Sagi,tyle że lost bohaterek rozgrywają się obecnie w Indonezji,stąd nazwa Azjatycka Saga.OKRUCHY RAJU już przeczytałam,i jestem w trakcie czytania drugiego tomu-MIŁOŚĆ NA BALI.Prawie 700 stron rewelacyjnej lektury:)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

FreePrints UK - dobra jakosc za niska cene !

Byl taki czas, ze co miesiac zamawialam sobie zdjecia i jedna fotoksiazke ze strony www.freeprintsapp.co.uk . Tak jak nazwa glosi sa one t...

Szukaj tutaj

UK (365) videoklip (241) recenzja (221) kosmetyki (215) zakupy (200) ksiazka (190) dziecko (100) blogmas (95) funciak (94) Christmas (89) Primark (87) Avon (75) Blackburn (70) wyprzedaze (70) Body Care (63) BM (60) denko (59) prezenty (56) Superdrug (55) do twarzy (55) zwyczaje i tradycje (53) HM (47) edukacja (47) turystycznie (46) foto (45) TK Maxx (42) krem (41) zdrowie (41) ebay (36) kulinarnie (36) TESCO (33) Boots (32) NIVEA (32) do ciala (32) uroda (32) do domu (31) Card Factory (30) Garnier (30) ulubiency (29) pod prysznic (27) natura (26) wlosy (25) GlossyBox (24) higiena jamy ustnej (24) Lidl (23) SH (23) Alterra (22) Sports Direct (21) moda (21) Rossmann (19) The Works (18) lektura dla dzieci (18) polecane filmy (18) Deichmann (16) The Range (16) Wielkanoc (16) zabytki (16) do oczu (15) mascara (15) Halloween (14) swiece zapachowe (14) Dove (13) higiena intymna (13) Simple (12) charity shop (12) free sample (12) lakiery do paznokci (12) muzyka (12) Colgate (11) Clinton Cards (10) DM (10) fitness (9) catrice (8) herbata (8) pedzle (8) cwiczenia (7) egzema (7) inspiracje (7) ecotools (6) eko (6) figura (6) kawa (6) rimmel (6) tag (6) wyzwanie (6) foodhaul (5) katalogi (5) Aldi (4) Blackpool (4) GrazeBox (4) babydream (4) info (4) Niemcy (3) Walentynki (3) Ziaja (3) miesnie brzucha (3) seriale (3) Home Bargains (2) Pierwsza Komunia (2) Polska (2) Sleek (2) VIVO (2) bieganie (2) child benefit (2) cytaty (2) love (2) seks (2) sklepy made in china (2) tangle teezer (2) zasilki (2) BLT (1) Hamburg (1) Manchester (1) PRB (1) child tax (1) paszport (1) wiersz (1) zumba (1)