środa, 15 października 2014

Wakacje w Polsce cz. 1 : Malbork, Malborek, Malboreczek

Moje wakacje w Polsce trwaly ponad miesiac. Spedzilam ten czas jak tylko moglam najlepiej. Ale utwierdzam sie w przekonaniu, ze taki okres czasu to dla mnie za dlugo tym bardziej, ze kazdy ma swoje obowiazki i niekoniecznie ma ochote dotrzymywac mi towarzystwa. Postanowilam, ze nastepnym razem, o ile do Polski polecimy, to maksymalnie 3 tyg. :P 


Z Niemiec od Klavell przyjechalam z moja mama samochodem. Jechalismy w nocy i w domu, w Malborku, bylam ok.10 rano. Mialam sie polozyc z Dusia spac, ale ostatecznie ruszylysmy na spacerek. Upal byl niesamowity. Ponad 30 st. C, prawie 40. Momentami juz sama nie dawalam rady, chociaz upaly uwielbiam. Pewnie moj organizm sie przestawil na angielski klimat :P  



Malbork to nie jest zbyt duze miasto, ale rozwija sie preznie. Tym razem zastalam duzo nowosci w miescie : fit park, nowa kasa do zamku, zmiany przy drewnianym moscie, pierogarnia, nalesnikarnia i Sklepy Cynamonowe. Milo bylo spacerowac sobie wieczorkiem z corcia za reke, ogladac z nia zachod slonca, podziwiac ogrom Zamku Krzyzackiego, posluchac ryczacych dinozaurow czy pozwolic sie zmoczyc calej w fontannie. Duzo czasu spedzalysmy rowniez na placu zabaw. Nadia mogla pomeczyc dziadka, ktory zmierzyl jej wzrost i zaznaczyl u siebie w pokoju na futrynie. Dusia urosla 6 cm od ostatniego spotkania ;) 


Obowiazkowo byl wypad na wies w odwiedziny do mojej babci. Dziadek niestety zmarl w lutym i dom bez niego nie jest juz taki jak dawniej ;( Jestem dumna z mojej babci, poniewaz w wieku 74 lat rzucila papierosy i kawe. Najadlam sie zielonych jablek prosto z drzewa, takich kwasnych, nie calkiem dojrzalych :D Do tego brudne ogorki, duzo wody i rewolucje gotowe - ale obeszlo sie bez :D 



Spotkalam sie takze z kolezanka z dawnych lat. Magda byla moja najlepsza kolezanka w ogolniaku, ale pozniej drogi nam sie jakos rozeszly. Na szczescie w tym roku udalo nam sie spotkac chociaz na kilka godzin i poplotkowac sobie, a Nadia miala okazje pobawic sie lalkami MH z Lenka i porysowac z Zuzia. 


Bylysmy rowniez w odwiedzinach u mojej chrzestnej, gdzie Nadia pochlonela chyba z 10 pikantych skrzydelek :) 


Kocham to moje miasto, moja mala ojczyzne. Moj Malborek. 

Przyjechalam we wtorek, a w niedziele jechalam juz do Gdanska do brata, bo w poniedzialek mial byc Krzysiek. Z nim tez bylam w Malborku na pare godzinek. Zjedlismy obiad w Euro, wypilismy piwko, poszlismy na spacerek do Fit Parku i wrocilismy do Gdanska.



No i raz bylam z Nadia u naszej kochanej pani Basi, fryzjerki. Obie scinalysmy wlosy, a ja robilam sobie dekoloryzacje, z tym ze jakiegos wielkiego szalu nie bylo. Moze i lepiej, bo jak wielokolorowy strach na wroble to ja wygladac nie chcialam :P Mysle, ze u mnie to by przynajmniej z trzy dekoloryzacje byly potrzebne, zeby zejsc do jak najbardziej naturalnego koloru.



Ostatni raz odwiedzilysmy Malbork na dwa dni przed wylotem do UK. Przyjechalysmy z Dusia pociagiem. Wstapilysmy najpierw do mojej kuzynki zobaczyc jej malutkiego synka, a pozniej do mojego taty i siostry, by sie z nimi pozegnac.


***

Obchody rocznicy Powstania Warszawskiego w Malborku na ulicy Kosciuszki. Godzina W - 17.00 - 1 sierpnia











***
Godzina 22 i prawie 30 st. C :-) Uwielbiam upalne, letnie noce ;)


***
Kazimierz Jagiellonczyk na koniu ;) Zdjecie autorstwa Nadii ;)


***

Widok na Sklepy Cynamonowe


***

Spacer w parku



A na koniec dolaczam filmiki z Malborka ;)



5 komentarzy:

  1. Byłam kiedyś w Malborku w zamku, ale to już dawno, fajne miasteczko. Fajnie popatrzeć na słoneczne zdjęcia, gdy za oknem pogoda do du....:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie byłam w Malborku, ale sądząc po zdjęciach i filmach, to bardzo ładne miasteczko :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie urlop w Polsce to tez maks . 3 tygodnie. Teraz szykuje mi się w maju i juz doczekać się nie mogę :)
    w Malborku nigdy nie byłam ale ze zdjęć wynika ze to bardzo przytulne miasto :)

    OdpowiedzUsuń

FreePrints UK - dobra jakosc za niska cene !

Byl taki czas, ze co miesiac zamawialam sobie zdjecia i jedna fotoksiazke ze strony www.freeprintsapp.co.uk . Tak jak nazwa glosi sa one t...

Szukaj tutaj

UK (365) videoklip (241) recenzja (221) kosmetyki (215) zakupy (200) ksiazka (190) dziecko (100) blogmas (95) funciak (94) Christmas (89) Primark (87) Avon (75) Blackburn (70) wyprzedaze (70) Body Care (63) BM (60) denko (59) prezenty (56) Superdrug (55) do twarzy (55) zwyczaje i tradycje (53) HM (47) edukacja (47) turystycznie (46) foto (45) TK Maxx (42) krem (41) zdrowie (41) ebay (36) kulinarnie (36) TESCO (33) Boots (32) NIVEA (32) do ciala (32) uroda (32) do domu (31) Card Factory (30) Garnier (30) ulubiency (29) pod prysznic (27) natura (26) wlosy (25) GlossyBox (24) higiena jamy ustnej (24) Lidl (23) SH (23) Alterra (22) Sports Direct (21) moda (21) Rossmann (19) The Works (18) lektura dla dzieci (18) polecane filmy (18) Deichmann (16) The Range (16) Wielkanoc (16) zabytki (16) do oczu (15) mascara (15) Halloween (14) swiece zapachowe (14) Dove (13) higiena intymna (13) Simple (12) charity shop (12) free sample (12) lakiery do paznokci (12) muzyka (12) Colgate (11) Clinton Cards (10) DM (10) fitness (9) catrice (8) herbata (8) pedzle (8) cwiczenia (7) egzema (7) inspiracje (7) ecotools (6) eko (6) figura (6) kawa (6) rimmel (6) tag (6) wyzwanie (6) foodhaul (5) katalogi (5) Aldi (4) Blackpool (4) GrazeBox (4) babydream (4) info (4) Niemcy (3) Walentynki (3) Ziaja (3) miesnie brzucha (3) seriale (3) Home Bargains (2) Pierwsza Komunia (2) Polska (2) Sleek (2) VIVO (2) bieganie (2) child benefit (2) cytaty (2) love (2) seks (2) sklepy made in china (2) tangle teezer (2) zasilki (2) BLT (1) Hamburg (1) Manchester (1) PRB (1) child tax (1) paszport (1) wiersz (1) zumba (1)